Arbeidspostaanpassingen

Als je aanpassingen aan je werkplek wenst, kan je je toekomstige werkgever hiervan op de hoogte stellen wanneer je aan de slag gaat.

Opgelet, je toekomstige werkgever wordt niet automatisch verwittigd.

Wat zijn je voordelen?

Je werkgever wordt vrij vroeg op de hoogte gebracht van de arbeidspostaanpassingen die je nodig hebt. Zo kan het nodige in orde gebracht worden voor je in dienst treedt. 

Vaak zal je toekomstige werkgever met je contact opnemen voordat je in dienst treedt om de arbeidspostaanpassingen te bespreken. Als je dat wenst, kan een loopbaanbegeleider ook aanwezig zijn tijdens dit gesprek. 

Wat moet je precies doen om aanpassingen aan te vragen?

Stap 1 : maak je account aan

Als je nog geen online account hebt, maak er dan een aan op onze website. 

Stap 2 : vink in je cv aan dat je je toekomstige werkgever wil verwittigen

Vink in de persoonsgegevens van je cv onder de rubriek "Een handicap, leerstoornis of (chronische) ziekte" het vakje "Ik wil mijn toekomstige werkgever bij indiensttreding informeren over de arbeidspostaanpassingen die ik denk nodig te hebben".

Stap 3: Vul het formulier in en stuur het naar je toekomstige werkgever

Telkens als je een werkaanbieding aanvaardt, krijg je ook de gelegenheid om het formulier voor het aanvragen van een werkaanpassing in te vullen. Vul dit in en stuur het persoonlijk per e-mail naar je toekomstige werkgever.